Reklamation och retur

Retur & Ångerrätt

Du som är privatperson har enligt lag 14 dagars ångerrätt/bytesrätt när du handlar online. Det innebär att du kan skicka tillbaka oanvända och oskadade varor inom 14 dagar från att du mottagit ditt paket. Ångerrätt och bytesrätt gäller dock inte vid specialbeställda ordrar. 

Privatperson, som utnyttjar sin ångerrätt, betalar själv fraktkostnaden för den returnerade varan. Vid fel i varan återbetalar vi returfrakten, eller skickar en fraktsedel i samband med registreringen av reklamationen, samt vad du betalat för den skadade eller felaktigt levererade varan förutsatt att vi inte kan skicka en ny vara till dig inom skälig tid.

Vi önskar att personuppgifter, så som namn och ordernummer, ska bifogas för att vi ska kunna identifiera returen när den kommer in.

Instruktioner för retur:

  • Vid retur MÅSTE alla produkter returneras i originalförpackningar komplett med samtliga tillbehör.

    Tänk på att alltid skicka produkten i ytteremballage för att inte skada originalförpackningen.

    Förpacka godset väl för att undvika skador & bifoga ditt namn och ordernummer i försändelsen. 

OBS! Returer som skickas in utan personuppgifter och ordernummer kan inte spåras till sin avsändare och kan därför inte godkännas.


Reklamation

Om varan är trasig när du öppnar paketet eller om det blir fel på varan har du, som är privatperson, reklamationsrätt i totalt 3 år från du mottog paketet. Reklamation måste dock göras inom skälig tid och senast 2 månader efter att du upptäckte felet. Om det finns garanti som är längre än 3 år kan du reklamera inom garantiperioden. Företag bör undersöka varan i samband med mottagandet och reklamera eventuella fel inom skälig tid. Fel som uppstår därefter kan reklameras inom garantiperioden. I annat fall hänvisar vi till respektive tillverkare eller serviceställe.

JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.